Lądowanie często jest skomplikowanym procesem i
nawet doświadczeni piloci potrzebują odpowiednich informacji w postaci
karty podejścia, nawet wtedy, jeżeli lotnisko znają na pamięć. W
przypadku jakichkolwiek niejasności stosowaną procedurą jest odejście na
drugi krąg.
Odejście
na drugi krąg jest przepisowym działaniem w chwili, kiedy pilot, który
nie widzi samolotu, zamierza poznać jego stan techniczny i wówczas
obserwator z wieży informuje pilota o stanie samolotu. Często odejście
na drugi krąg jest stosowane, kiedy pilot nie jest pewien, czy otworzyło
się podwozie.
Aby
odejście na drugi krąg było możliwe, pilot musi przede wszystkim
zachować przepisową wysokość minimalną, bo poniżej może nie mieć
możliwości ponownego poderwania maszyny. Manewrowanie samolotami, które
mają masę kilkudziesięciu lub kilkuset ton, wcale nie należy do łatwych i
producent samolotu zawsze przekazuje firmie, która eksploatuje jego
maszynę, odpowiednie dyrektywy.
Aby
odejście na drugi krąg było możliwe, stworzono odpowiednią procedurę
lotu. Według niej pierwszy pilot ma zadanie skupiania się na przyrządach
do czasu, aż drugi pilot zamelduje, że widzi pas.
Znane
przypadki katastrof lotniczych ujawniają, że nie każdy pilot
przestrzega tej procedury. Wypadek lotniczy, który miał miejsce w
Zurichu ujawnił, że samolotem dowodził pilot, który nie posiadał
odpowiednich kompetencji, ale zatrudniono go z braku personelu. Pilot
trzymał w dłoniach kartę podejścia, na której w wyniku błędu nie
zaznaczono ważnego wzgórza. Ten błąd przyczynił się do rozbicia
samolotu, ponieważ pierwszy pilot ,zamiast obserwować przyrządy — co
ujawniła czarna skrzynka — wypatrywał pasa na ziemi i przez to właśnie
zszedł na zbyt niską wysokość ,aby można było odejść na drugi krąg, a
kiedy wydał komendę o odejściu, przed dziobem zobaczył wzgórze, którego
nie było na karcie podejścia.
Każda
katastrofa jest tragedią. Często niewinni ludzie płacą życiem za cudzy
błąd, bo jak ujawniają wyniki badań komisji lotniczych, żadna katastrofa
nie pozostała bez wyjaśnienia. Ale każda katastrofa jest wyjaśniana
natychmiast w najszybszy możliwy sposób.
Odejście
na drugi krąg jest przepisowym działaniem w chwili, kiedy pilot, który
nie widzi samolotu, zamierza poznać jego stan techniczny i wówczas
obserwator z wieży informuje pilota o stanie samolotu. Często odejście
na drugi krąg jest stosowane, kiedy pilot nie jest pewien, czy otworzyło
się podwozie.
Aby
odejście na drugi krąg było możliwe, pilot musi przede wszystkim
zachować przepisową wysokość minimalną, bo poniżej może nie mieć
możliwości ponownego poderwania maszyny. Manewrowanie samolotami, które
mają masę kilkudziesięciu lub kilkuset ton, wcale nie należy do łatwych i
producent samolotu zawsze przekazuje firmie, która eksploatuje jego
maszynę, odpowiednie dyrektywy.
Aby
odejście na drugi krąg było możliwe, stworzono odpowiednią procedurę
lotu. Według niej pierwszy pilot ma zadanie skupiania się na przyrządach
do czasu, aż drugi pilot zamelduje, że widzi pas.
Znane
przypadki katastrof lotniczych ujawniają, że nie każdy pilot
przestrzega tej procedury. Wypadek lotniczy, który miał miejsce w
Zurichu ujawnił, że samolotem dowodził pilot, który nie posiadał
odpowiednich kompetencji, ale zatrudniono go z braku personelu. Pilot
trzymał w dłoniach kartę podejścia, na której w wyniku błędu nie
zaznaczono ważnego wzgórza. Ten błąd przyczynił się do rozbicia
samolotu, ponieważ pierwszy pilot ,zamiast obserwować przyrządy — co
ujawniła czarna skrzynka — wypatrywał pasa na ziemi i przez to właśnie
zszedł na zbyt niską wysokość ,aby można było odejść na drugi krąg, a
kiedy wydał komendę o odejściu, przed dziobem zobaczył wzgórze, którego
nie było na karcie podejścia.
Każda
katastrofa jest tragedią. Często niewinni ludzie płacą życiem za cudzy
błąd, bo jak ujawniają wyniki badań komisji lotniczych, żadna katastrofa
nie pozostała bez wyjaśnienia. Ale każda katastrofa jest wyjaśniana
natychmiast w najszybszy możliwy sposób.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz