Ciekawym zawodem jest copywriter, ponieważ trudno jednoznacznie określić jego profesję. Jest to człowiek, który zarabia na życie pisaniem, choć taka definicja jest niepełna. Copywriter to nie literat, daleko mu do niego, ale z drugiej strony literat nie zawsze będzie dobrym copywriterem. Do tego potrzeba talentu, smykałki, wyobraźni i wiadomości z zakresu marketingu. Trzeba wiedzieć, jakich słów użyć, aby produkt się sprzedał. Copywriter tworzy teksty do stron internetowych, folderów, do reklam, pisze scenariusze spotów telewizyjnych i radiowych. Jednocześnie, w zakres jego kompetencji wchodzi tzw. naming, czyli po prostu tworzenie nazw.
Naming jest znanym pojęciem na świecie, choć dla przeciętego Polaka niewiele ten termin będzie oznaczał. Naming to tworzenie nazw dla nowych marek, które oddawałyby idealnie charakter przedsiębiorstwa, usługi lub produktu. Sztuką jest stworzenie popularnej, łatwej marki, którą uda się wypromować na cały świat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz